Onlangs publiceerde Computable een interview met Rob van Rinsum (Commercieel directeur NL van Pink Elephant). Lees het Interview hieronder.
Dezelfde IT-dienstverlener, maar dan nog beter. Pink Elephant onderging de afgelopen jaren een flinke transformatie, waardoor meer focus ontstond. Meer focus op de klant en meer focus op de eindgebruikers. En met resultaat, vertelt directeur Rob van Rinsum van Pink Elephant Nederland. ‘We spelen inmiddels de Champions League, maar houden het persoonlijk.’
De helpdesk en het IT-beheer zijn de belangrijkste outsourcingtaken die Pink Elephant voor klanten op zich neemt. Dit werk gaat vaak gepaard met andere diensten van het bedrijf, zoals Professional Services (detachering), Consulting en Education (trainingen). En die aanpak werkt, zegt Van Rinsum. Bijvoorbeeld bij thuiszorginstelling Carintreggeland.
Pink Elephant wist de administratieve last en werkdruk van het ambulante personeel bij het Twentse zorgbedrijf sterk te verminderen door een medewerkersportaal te realiseren dat werkt op elk device. Thuiszorgers kunnen gemakkelijker informatie vinden en aanvullen, zelfs onderweg. ‘Wij gaven ze een iPad met single sign-on voor alle toepassingen. Daardoor besteden ze nu veel minder tijd aan administratie en meer aan zorgverlening. De collega’s van Education maakten daarbij een instructiefilmpje. De kosten hiervan waren laag, maar het zorgde er wel voor dat het aantal incidentmeldingen bij de servicedesk met 80 procent daalde. Hoe beter gebruikers weten hoe ze met de IT-middelen om moeten gaan, hoe minder incidenten er zijn. En hoe hoger de tevredenheid onder gebruikers en medewerkers is.’
Persoonlijke aandacht
Die klant- en gebruikerstevredenheid staan bij Pink Elephant hoog in het vaandel, zegt directeur Van Rinsum. ‘We bereiken dat met persoonlijke aandacht. Daarmee maken we echt het verschil. Bij de andere grote integrators gaat het veel minder persoonlijk. We zijn gemakkelijk benaderbaar en staan ook open voor contact met de klanten van onze klanten. Gebruikerstevredenheid is de kern van onze rapportages. Bij elk contact vragen we feedback. Dat doen we met gouden, groene, oranje en rode smiley’s. Managers bij de klant en wijzelf zien in een app precies wat de tevredenheid op dat moment is, en wat er eventueel beter kan. Daar nemen we dan ook echt actie op. Hierdoor steeg binnen een jaar de gebruikerstevredenheid van 65 naar 90 procent.’
‘Pink Elephant is inmiddels een geduchte concurrent van de grote IT-namen’, concludeert directeur Van Rinsum. ‘Wij spelen tegenwoordig echt in de Champions League en dat vinden we gaaf. We zijn trots op onze persoonlijke aanpak en doen wat we beloven. We zijn groot gegroeid door het persoonlijk te houden.’
Gerelateerde artikelen
- Lees meerArtikelen
Vijf tips voor een goede back-up oplossing
Back-up wordt vaak als bijzaak gezien in organisaties, maar door actuele uitdagingen is een solide back-up- en recovery strategie essentieel…
- Lees meerArtikelen
Vragen stellen aan AI: hoe doe je dat het beste?
AI maakt veel mogelijk, maar het is nog wel even wennen hoe we er het beste mee om kunnen gaan.
- Lees meerNieuwsOutsourcing
Pink Elephant implementeert Anywhere365
Om de dienstverlening aan haar klanten op nóg verder te verbeteren, gaat Pink Elephant de komende tijd Anywhere365…
- Lees meerArtikelenOutsourcingZorg
Een nieuwe zorgwerkplek voor Cordaan tijdens corona
Pink Elephant verzorgde een nieuwe werkplek voor zorgorganisatie Cordaan tijdens corona. In dit artikel wordt je meegenomen in het turbulente…
- Lees meerNieuwsOutsourcing
De KNLTB verlengt samenwerking met IT-partner Pink Elephant
De KNLTB (Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond) verlengt de samenwerking met IT-dienstverlener Pink Elephant.
- Lees meerHardware en Software ServicesNieuwsOplossingenOutsourcing
Extreme Pink! Partners in netwerken
Bij Pink Elephant houden we niet van halve maatregelen. Dus hebben we inmiddels maar liefst twee ‘Extreme Master’ certificaten behaald:…
- Lees meerNieuwsOutsourcing
De Twentse Zorgcentra kiest Pink Elephant als ICT-partner
De Twentse Zorgcentra gaat o.a. gebruikmaken van de Pink365 werkplek.
- Lees meerNieuwsOutsourcingZorg
Video: Maak kennis met Noor 2.0
Bekijk deze video voor een introductie van Noor 2.0.